Obiectivul general al acestui proiect il constituie imbunatatirea calitatii invatamantului superior din Romania prin formularea, validarea si instituirea unei metodologii si a unor proceduri de monitorizare, imbunatatire si evaluare a invatamantului deschis si la distanta (IDD) in conformitate cu standardele internationale specifice de calitate.
Acest obiectiv deriva dinAgenda Lisabona si din cerintele societatii bazate pe cunoastere care implica pregatirea unor specialisti cu inalta calificare, capabili sa invete pe tot parcursul vietii (life long learning) si in diverse contexte de formare si instruire, adecvate secolului XXI.
Invatamantul superior este varful de lance al acestor schimbari. Un invatamant superior de calitate, deschis, flexibil si care ofera oportunitati multiple de invatare, va conduce la transformari de substanta economice si sociale. De aceea, realizarea unor metodologii pentru monitorizarea, imbunatatirea continua si evaluarea calitatii invatamantului la distanta la nivel european si international, precum si instruirea factorilor de specialitate din institutiile de invatamant superior, a celor de supraveghere si a studentilor-parteneri in asigurarea si evaluarea calitatii- va constitui un pas important in realizarea performantei globale a universitatilor din Romania.